sunnuntai 15. huhtikuuta 2018

Ex-tempore viikonloppureissu Fuerteventuralle

Välillä sitä iskee sellainen fiilis, että nyt on päästävä pois tältä saarelta tai muuten kaatuu seinät päälle. Kaipa se on sitä kuuluisaa ahdistusta, joka joskus aina iskee kun asuu pienellä saarella... Ongelmana on kuitenkin se, että ei täältä niin vain hilpaista pois kuten pystyy tekemään silloin kun asuu mantereella. Ihan parin päivän takia kun ei viitsi lentää mantereelle asti sillä päivä menee jo matkoihin. Niinpä ainoa tapa paeta tältä saarelta on lentää joko Afrikkaan tai jollekin toiselle saarelle.

No, onneksi meillä on näitä saaria tässä lähellä joista valita. Mennäkö länteenpäin eli El Hierrolle, La Gomeralle, La Palmalle vai Teneriffalle. Vai lentäjää itään Lanzarotelle tai Fuerteventuralle. Aika usein se valinta kääntyy tuohon viimeiseen vaihtoehtoon eli entiseen kotisaareen Fuerteventuraan. Sinne on niin helppo mennä kun tietää, että mitä saa. Ei tarvitse miettiä, että missä sitä majoittuisi tai mihin kannattaa mennä syömään. Kaikki on tuttua ja takuuvarmaa. Ja mikä parasta, niin siinä saaressa vain on jotain sellaista taianomaista että kun sinne saapuu niin heti on jotenkin hyvä olla, helppo hengittää ja lomamoodi päällä.

Pikkuneidille pyysimme perjantain vapaaksi koulusta, puolisolla oli pitkästä aikaa pe-su vapaata ja tuuliennuste näytti sopivaa tuulta leijasurffaukseen niin suunta oli selvä. Fuelle siis! Pikainen loma, perjantaina aamukoneella sinne, vuokra-auto alle ja suunta kohti pohjoista eli Corralejoa. Onneksi hotellin vastaanotossa oli tuttuja omilta työajoilta paikalla joten saimme huoneen heti vaikka klo oli vasta 11 aamulla. Tavarat huoneeseen, varusteiden vaihto ja ei kuin rannalle! Mahtava kitesurf-sessio Flag Beach-rannalla. Ihan täydellinen loman aloitus. Iltapäivällä rentouduimme hotellin altaalla ja illalla suuntasimme ”kylille” syömään ystävien kanssa.

Flag Beach

Sushi-e, nam!!

Lauantaina mietimme, että suunnatako rannalle odottamaan että jos tuuli nousisi ja pääsisimme leijasurffaamaan vai tehdäkö jotain muuta. Päätimme lähteä kylille kävelemään koska rannalle lähtiessä olisi se riski, että jos ei tuuli ei nouse niin aika on mennyt hukkaan. No, eihän se koskaan hukkaan mene koska rannallakin on ihan kivaa mutta koska aikaa meillä oli vain hyvin rajatusti niin valintoja piti tehdä. Suuntasimme siis kylille hengailemaan koska halusimme vain nauttia fiiliksestä, bongailla satunnaisia vastaantulevia tuttuja ja samalla vähän shoppailla. Myöhemmin lounaalle ajoimme lähikylä Lajarekseen ja sen jälkeen pikainen 1.5 tunnin siesta hotellilla ja matka jatkui taas kylille. Tällä kertaa ystäväperheen kera - ensin kahvitellen ja myöhemmin illallisen merkeissä. Huippupäivä.

Legendaarinen: No Work Team Fuerteventura

Life is better in flip-flops

Päiväkävelyllä

Loman iltapäiväolut :-)

Illallista - mereneläviä

Sunnuntaina kävimme tuttuun tapaan aamiaisella vakiokahvilassa ja sen jälkeen menimme hetkeksi vanhaan lähileikkipuistoon. Siellä tuli aikoinaan vietettyä melkoisen paljon aikaa pikkuneidin kanssa. Joka kerta kun käymme Corralejossa niin pikkuneiti haluaa päästä sinne käymään. Myöhemmin teimme vielä lenkin kylillä ja sitten ajoimme lounaalle pääkaupunki Puerto del Rosarioon. Ihan must-paikka on La Jaira - niminen ravintola. Sinne on pakko päästä joka ikinen kerta kun olemme saarella. Kanarialaista ruokaa mutta aivan uudella, modernilla tavalla. Tuoreet & laadukkaat raaka-aineet, loistava ruoka, erinomainen palvelu. Suosittelen! Sieltä mahat täynnä lentokentälle jo kohti kotia.

Aamupalaa a la Secreto del Sur

Aamupäivän kuntoilua entisessä lähileikkipuistossa

Sitä en kyllä edelleenkään ymmärrä, että miksi ihmeessä lasten leikkipuiston ympärille on istutettu jos jonkinlaista piikkipuskaa ja kaktusta! Ei tainnut puiston vihersuunnittelijalla itsellään olla pieniä lapsia...

La Jaira - no words needed...

Kotiinkin oli ihan kiva palata. Vaikka takana oli pari päivää "paratiisisaarella" niin silti tuntui hyvältä palata kotiin. Ehkäpä tämä on sittenkin ihan hyvä paikka asua - kunhan täältä vaan pääsee hetkeksi pakosalle :-)