torstai 18. joulukuuta 2014

"lomailua" Gran Canarian eteläosassa

Maanantaina saimme Suomesta vieraita eli Kian mummu, pappa ja isomummu. Ja tällä kertaa suuntasimme koko porukka saaren eteläosaan lomailemaan. Viime talvesta opimme sen verran, että Las Palmasin talvikeleihin ei ole luottamista ja jos haluaa aurinkovarman loman niin silloin kannattaa suunnata suosiolla Gran Canarian eteläosaan. Joten varasimme itsekin hotellin sieltä ja suunta oli "etelänlomalle".

Ja oikein kauniissa aurinkoisessa säässä olemme saaneetkin alkuviikon viettää. Takana pari ihanaa rantapäivää, ensin Amadoresin rannalla ja toisena päivänä Anfin rannalla. Molemmat ovat saaren ihan eteläisimässä osassa, joka on ehdottomasti sitä aurinkovarminta aluetta. Jos siis haluaa nauttia suurimmalla todennäköisyydellä auringosta ja lämmöstä niin loma kannattaa viettää esim. Puerto Ricossa tai Arguineguin/Patalavacan alueella. Toki San Agustin/Playa del Ingles/Maspalomas/Meloneras on yleensä myös melko aurinkovarmaan mutta esim. nyt molempina päivinä oli siellä pilvistä kun taas aivan etelässä aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta.

Amadoresin ranta

Anfin ranta

Omat suosikkini noista saaren eteläosan alueista ovat ehdottomasti San Agustin, Meloneras sekä myös Patalavaca vaikkei sieltä kauheasti palveluita löydykään. Mutta oma suosikkirantani Anfi löytyy juuri Patalavacan vierestä.

Hotellin olimme varanneet etukäteen booking.comin kautta ja päädyimme melko vaatimattomaan Adonis-bungalowiin koska hinta oli kohdallaan, maksoimme 7 yön majoituksesta kahden makuuhuoneen bungalowissa reilut 300 euroa. Tärkeintä kuitenkin oli, että huoneistosta löytyi kaksi makuuhuonetta ja että sijantin oli keskustassa. Näin pääsisimme kävellen illalla liikkeelle. Itse huoneisto oli melko kulunut mutta toisaalta mukavaa oli se, että sijainti oli todella rauhallinen. Vaikka Jumbo-ostoskeskukseen ei ole kuin 5 minuutin kävelymatka niin mitään meteliä ei huoneistoon kuulunut. Ei edes yhtään liikenteen meteliä.

Keskiviikkoiltana suuntasimme Maspalomasissa sijaitsevaan Holiday World- minihuvipuistoon. Eihän siellä laitteita montaa ole mutta pienelle lapselle tekemistä löytyi kuitenkin mukavasti. Ostimme 25 pisteen kortin, joka maksoi 10 euroa ja yhteen laitteeseen kului 3-4 pistettä.

Reippaasti pikkuneiti kävi läpi erilaiset karusellit ja porukalla suuntasimme vielä lopuksi maailmanpyörään. Keilahallikin olisi alueelta löytynyt mutta sen jätimme tällä kertaa testaamatta.

Torstaina suuntasimme yhdeksi yöksi Las Palmasiin sillä Kialla on perjantaina koulun joulujuhla. Samalla kävimme vähän shoppailemassa Mirador-ostoskeskuksessa. Tarkoituksena oli päästä Jesuksen kanssa vähän "ulkoilemaan" eli illalliselle ja elokuviin mutta kaikki ei mennyt taas ihan suunnitelmien mukaan. Meille tuli iltapäivällä Movistarin asentajat vaihtamaan puhelin/tv/nettilinjoja ja hommaan piti mennä 2-3 tuntia mutta loppujen siihen kului 6.5 tuntia ja asentajat lähtivät meiltä klo 21.15. Huh, huh...  Leffaan olisimme vielä kerinneet mutta olisimme kotiin päässeet vasta yhden aikaan yöllä ja aamuherätys odottaa klo 7 eli elokuva jäi tällä kertaa väliin. Mutta joku toinen kerta sinne on päästävä sillä Exodus-elokuva on kuvattu meidän entisellä kotisaarella Fuerteventuralla ja myös muutama ystävä on ollut kuvauksissa mukana.

Huomenna siis ohjelmassa koulun joulujuhla ja sitten sen jälkeen suuntaamme takaisin etelään sillä lauantaina on siellä vuorossa Suomi-koulun joulujuhla. Mutta niistä sitten seuraavalla kerralla.